27 באפר׳ 2010

לקחת אחריות על הזמן שלך

לא מעט אנשים מרגישים שהם לא עושים מה שהם רוצים, שהם מבואסים ממה שהם עושים, שהם "מבזבזים את הזמן..."

כאשר מתחילים לעבוד בנושא ניהול זמן מתברר שיש הרבה מאוד פעילות ביום יום  שאנחנו אחראים עליהם באופן ישיר, ויש כאלה שאנחנו אחראים באופן עקיף. 

כשאני אומר לקחת אחריות הזמן, אני מתכוון לקחת אחריות על הבחירות שלנו בזמן.
למשל:

אם מישהו רואה טלוויזיה ומרגיש שהוא צריך לעשות עבודה חשובה שהוא לא עושה אז לרוב הוא מרגיש שהוא ביזבז את הזמן. 
במקרה כזה, אני אציע לו להתייחס לעובדה שהוא בחר לראות טלוויזיה.
יש להבין שאולי הבחירה היא נכונה, אולי הוא היה צריך לראות טלוויזיה מסיבות שלא ידועות לא (להירגע, ללמוד משהו דרך הטלוויזיה, לנוח וכד'..).

הרעיון הוא שבמקום להתחיל להתבאס באופן חסר טעם, "הייתי צריך לעשות את זה ולא עשיתי", כדאי לבדוק מה כן עשיתם ולהזכיר לעצמכם שזה הבחירה שלכם. (אם היא מוטעית, נכונה, היא עדיין שלכם).

לעתים אנשים עושים משהו ואומרים לעצמם שהם היו צריכים לעשות משהו אחר, מתבאסים וממשיכים הלאה. עד הפעם הבאה. מה שקורה הוא שהם נכנסים לתוך משחק עם עצמם, אני עושה א' הייתי צריך לעשות ב' אני מתבאס/ת . יופי. נמשיך הלאה.

כדאי להתחיל לצאת מהמשחק הזה, להתחיל לקבל אחריות ולהינות מהבחירות שלנו.


אני מציע להתחיל בבדיקה של הזמן הפנוי. מכיוון שיותר קשה להגיד לאנשים בנושא עבודה שזה הבחירות שלהם וזמן פנוי נראה איכשהו יותר הגיוני להתחיל בו.

צריך לזכור שהחיים מתנהלים עכשיו, ועכשיו אנחנו עושים מה שאנחנו עושים (גם אם זה מרגיש מוטעה), לפיכך כדאי לנו להינות מעמנו ומהפעולות שלנו, ולהפסיק להתבאס מהם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה